Toimitusehdot
Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.
1. Yleiset ehdot
Skytukku.fi on Sky Group Finland Oy:n ylläpitämä tukkuverkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on joko Sky Group Finland Oy, Helsinki (Y: 1780012-7) tai tuoteselosteessa erikseen mainittu kolmas osapuoli. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Sky Group Finland Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Sky Group Finland Oy:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden tai palveluiden kohdalla sovelletaan Suomen kauppalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.
Tunnukset skytukku.fi - tukkuverkkokauppaan ovat henkilökohtaiset ja kaupan tukkuhinnat luottamuksellista tietoa, joka on tarkoitettu vain asiakastilin vastuuhenkilölle.
Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Skytukku.fi:n kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
Skytukku.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on Sky Group Finland Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Sky Group Finland Oy ei kohtuudella voi voittaa. Skytukku.fi on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.
2. Asiakas
Skytukku.fi myy tuotteita ja palveluita tukkumyyntinä kauneudenhoitolan yrityksille, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille sekä kauneudenhoitoalan opiskelijoille, jotka hankkivat kauppatavaran päätoimiseen ammatilliseen käyttöön tai -opiskeluun. Tunnukset skytukku.fi - tukkuverkkokauppaan ovat henkilökohtaiset ja kaupan tukkuhinnat luottamuksellista tietoa, joka on tarkoitettu vain asiakastilin vastuuhenkilölle. Asiakas sitoutuu pitämään tunnukset salassa sekä sitoutuu olemaan luovuttamatta tunnuksia kolmannelle osapuolelle. Asiakas vastaa henkilökohtaisesti kaikesta käyttäjätunnuksellaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Erikois- ja ammattikäyttötuotteiden turvallinen ja oikeaoppinen käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista ja -koulutusta. Sky Group Finland Oy ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.
Asiakkaiden ja Skytukku.fi:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
Verkkokaupassa näkyvät kuljetushinnat koskevat vain Manner-Suomea.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kauneudenhoitoalan opiskelija-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Tilaustuotteiden sekä huoltojen toimitusaika-arviot on laadittu valmistajien ja kuljetusyritysten antamien tietojen perusteella. Sky Group Finland Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Sky Group Finland Oy:n järjestelmään.
3. Tuotteet, hinnasto ja maksutavat
Skytukku.fi verkkokaupan hinnat ovat verottomia, hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Hinnat eivät sisällä kuljetusta. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tavara on myyjän omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.
Verkkokaupan tuotevalikoima ja hinnat saattavat poiketa noutotukun tuotevalikoimasta ja hinnoittelusta. Verkkokaupan hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Skytukku.fi:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.
Tuotteita myydään ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista.
Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta. Lisätietoa maksutavoista verkkosivuiltamme tai asiakaspalvelustamme (09) 7277250 tai asiakaspalvelu@skygroup.fi
Mahdolliset alennuskoodit on rajattu yhteen per asiakas ellei erikseen ole muuta mainittu. Alennuskoodeja ei voi käyttää aletuotteisiin eikä yhdistää muihin alennuskoodeihin ellei erikseen ole muuta mainittu.
Verkkopankit ja korttimaksut:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
PayPal:
Maksupalveluntarjoajana toimii Paypal Inc. Katso lisätietoja PayPal maksutavasta osoitteessa www.paypal.com
MobilePay:
Maksupalveluntarjoajana toimii Danske Bank A/S, Suomen sivuliike (Y: 1078693-2). Katso lisätietoja MobilePay maksutavasta osoitteessa www.mobilepay.fi
Klarna:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Oy (Y: 2247127-6). Katso Klarna-laskun ja Klarna-osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.klarna.fi
Walley:
Luotonantajana toimii Collector Bank AB (Y: 2644718-5) ja maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y: 2122839-7). Katso Walley-laskun ja -osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.walley.fi
Jousto:
Luotonantajana toimii DFC Nordic Oy (Y: 1998514-5) ja maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y: 2122839-7). Katso Jousto-laskun tarkat ehdot osoitteesta www.jousto.com
4. Toimitustavat
Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Sky Group Finland Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Sky Group Finland Oy:stä riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen/tuotteen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti, jos jälkitoimituksen arvo on alle 50€ tai jälkitoimitus ei kulje kirjelähetyksenä. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Sky Group Finland Oy:n ehtojen mukaisesti.
Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.
Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Lunastamattomista paketeista veloitetaan edestakaisen rahdin kuljetusmaksu.
Jos valitussa pakettiautomaatissa on ruuhkaa, kuljetusyhtiö saattaa ohjata paketin vaihtoehtoiseen noutopisteeseen - tähän emme voi valitettavasti lähettäjänä vaikuttaa.
Rajoitukset Postin SmartPost palvelussa:
SmartPost lähetyksen maksimikoko on 60 x 36 x 60 cm. Normaalisti lähes kaikki tilaukset saadaan pakattua maksimikoon alle. Mikäli pakettiautomaattiin lähetetty paketti on kuitenkin tilauksen koosta johtuen liian suuri, lähetys toimitetaan automaattia lähimpään Postiin. Asiakas voi halutessaan ottaa tilauksen yhteydessä yhteyttä skytukku.fi asiakaspalveluun mikäli asiakas haluaa varmistaa lähetyksen koon ennen toimitusta.
5. Palautusoikeus
Ammattituotteita myydään ainoastaan yrityskaupan säännöillä ja ehdoilla.
Sky Group Finland Oy antaa yrityskaupassa tuotteilleen vapaaehtoisen palautusoikeuden seuraavasti:
Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään 14 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. Sky Group Finland Oy:n työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.
Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Palautuskulut veloitetaan asiakkaalta, ellei palautus johdu selvästi virheellisistä tuotetiedoista tai virheellisestä tuotteesta. Alkuperäistä postimaksua tai mahdollista postiennakkomaksua ei palauteta, jos tämä on valittu maksutavaksi. Noutamattomasta paketista veloitamme 18€ + alv käsittelykuluna. Maksu kattaa osan edestakaisista todellisista postikuluista sekä käsittelyn ja pakkaamisen kustannuksista.
Rajoitukset palautusoikeudessa:
Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi leikkausveitset, vahalämmittimet, sakset, harjat, kammat, leikkuukoneet ja -trimmerit, hiustenhoitolaitteet, epillaattorit, ripsiliimat, sähköviilat, porat ja niiden terät.
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.
Palautuksesta on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelun kanssa:
asiakaspalvelu@skygroup.fi
Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.
Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.
Sky Group Finland Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Sky Group Finland Oy:n käsittely- ja postituskulut.
Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille Sky Group Finland Oy myöntää rajoitetun 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa.
Palautusoikeus ei koske yli 500 euron tuotteita, yli 1000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita. Lisäksi asiakasta varten tilatun huoltolaajennuksen tai muun erillisen palvelun kohdalla yritysasiakkaalla ei ole peruutusoikeutta tilauksen kirjauduttua Sky Group Finland Oy:n järjestelmään.
6. Takuu ja virhevastuu
Tuote- ja hintatietoja annetaan varauksella kirjoitusvirheisiin, varastotilanteeseen, loppuunmyyntiin, mahdollisiin virheellisiin teknisiin tietoihin jne.
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen:
asiakaspalvelu@skygroup.fi
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.
Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.
Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 5-15 arkipäivää. Osa Sky Group Finland Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-30 arkipäivää.
Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Sky Group Finland Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Sky Group Finland Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Sky Group Finland Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.
Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)
7. Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko kirjeenä tai sähköpostilla osoitteeseen
asiakaspalvelu@skygroup.fi
Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa - käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.
8. Vastuun jakautuminen yrityskaupassa
Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Sky Group Finland Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Sky Group Finland Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Sky Group Finland Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.
Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa.
Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.
Sky Group Finland Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Sky Group Finland Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.
Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Sky Group Finland Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja tai välitettyjen kolmannen osapuolen palveluiden sopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Sky Group Finland Oy:n sopimusehtojen kanssa.
Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.